středa 29. července 2015

Jahodovo-kokosový jáhlový dort


Kombinace jáhly + ovoce + agar mě moc baví. Pořád vymýšlím, co ještě by šlo k sobě, jaké ovoce jsem ještě nepoužila... Vyzkoušela jsem už dost variant, ale tahle je zatím asi ta nejpovedenější. Jáhly uvařené v kokosovém mléce chutnají tak dobře, že mám co dělat, abych je nesnědla jen takhle samotné. Ani není potřeba je doslazovat. A k tomu jahody a vanilka... Dokonalé!


Na formu o průměru 20 cm jsem použila:

Jáhlový korpus:
200ml jáhel
400ml kokosového mléka (1 plechovka)
2 lžíce kokosového oleje

Jahodová vrstva:
500ml rozmixovaných jahod (použila jsem mražené jahody včetně šťávy z rozmrazení)
5g práškového agaru
1 lžička vanilkového cukru (zn. Alnatura) nebo více, podle chuti

Spařené jáhly uvaříme v kokosovém mléce doměkka - nejdříve 15 minut na mírném ohni a pak je 15 minut necháme dojít pod pokličkou. Smícháme s kokosovým olejem a přendáme do formy vyložené pečícím papírem, povrch  lžící dobře uhladíme. Dáme asi na hodinu do lednice.

Jahodové pyré osladíme vanilkovým cukrem, rozmícháme v něm agar a přivedeme k varu. Nalijeme na korpus a necháme v lednici, nejlépe přes noc, ztuhnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat