středa 16. září 2015

Krtkův dort

 
Nápad na tento dort nosím v hlavě už nějakou dobu, jenže pak do toho přišly cukety, broskve a jiné dobroty, které bylo nutné okamžitě spotřebovat. A teď na něj konečně došlo. Už podruhé během pár dní. Je opravdu výborný! Myslím, že ho brzy budu dělat znovu...:)

Na 1 kulatou formu o průměru 12cm potřebujeme:

50g mandlí
50g kešu
2 lžíce raw kakaového prášku
6 sušených datlí
1 lžíci kokosového oleje
1 banán
6 lžic ušlehané kokosové šlehačky (jak na to, si přečtete tady )
20g vysokoprocentní raw čokolády

Mandle, kešu a kakao rozmixujeme na drobenku.
Jednu lžíci odebereme, přidáme datle a rozmixujeme.
Odebereme dvě lžíce směsi, přidáme kokosový olej, rozmixujeme a hmotu namačkáme na dno a stěny formy vyložené potravinářskou fólií. Dáme asi na půl hodiny na mrazák.


Korpus vyndáme z formy a rozložíme na něj podélně rozkrojený banán.


Smícháme kokosovou šlehačku a nasekanou čokoládu a potřeme jí korpus s banánem.

 
Smícháme tři odložené lžíce kakaové drobenky a posypeme jí povrch dortu.
 
 
Odstraníme fólii a před podáváním dáme dortík ještě asi na půlhodinu na mrazák.
 

2 komentáře:

  1. Tak dnes jsem vyzkoušela tento dort, který jsem byla nucena trochu přetvořit, jelikož "šlehačka" nešla vyšlehat :-( Zajímá mě, jaké kupujete kokosové mléko v plechovce??? Nebo ho předem dlouho chladíte v lednici? To moje bylo hodně tekuté a vůbec z něj nevznikla šlehačka, tak jsem zaimprovizovala a část kokosového mléka jsem svařila se 4 lžičky agaru, pak jsem vlila do zbytku mléka, a pak hned na hodně vychlazený dortík. Místo hořké čokolády jsem do kokosové hmoty dala brusinky (mrazem sušené) + mražené domácí maliny, díky čemuž krém rychle ztuhnul. Výsledný dortík jsem si tedy přejmenovala na "Krtkův Schwarzwald" a musím říct, že chutná fantasticky ;-) Moc díky za skvělou inspiraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na šlehačku kupuju jedině z Alberta to pod jejich značkou, má hodně tuku a šlehačka se z něj vždy povede. i když s ním moc spokojená nejsem (se složením a chutí) a jinak používám jiné značky, ale na šlehačku je tohle jistota
      z kokosového mléka a agaru dělám "panna cottu", s ovocem to muselo být parádní, taky zkusím!:)
      a dobře jste si s tím poradila, ten váš musel být snad ještě lepší než originál!;-)

      Vymazat