pondělí 7. září 2015

Polentový koláč s cuketou


Polenta u nás nikdy neměla úspěch. Něco jsem z ní uvařila a pak to většinou dva dny dojídala sama. A stejně mi to časem nedalo a koupila ji znovu. Pak jsem objevila nápad, že by polentou šlo nahradit těsto v pizze. S klasickou pizzou to samozřejmě moc společného nemá, ale bylo to moc dobré a já od té doby polentu konečně nejím sama.

Potřebujeme:
200ml instantní polenty
450ml vody
sůl podle chuti
4 lžíce rajčatové omáčky (já dávám 4 lžíce rajského protlaku smíchané s 1/2 lžičkou sušeného česneku a 1 lžičkou sušeného oregana)
125g mozzarelly
3 malé cukety
1 lžíci olivového oleje

Do vroucí osolené vody vsypeme polentu a za stálého míchání asi 2 minuty vaříme.
Polentu vyklopíme na plech a mezi dvěma archy pečícího papíru ihned vyválíme na 1cm silnou placku. Tu potřeme rajčatovou omáčkou, obložíme na kousky natrhanou mozzarellou a navrch dáme na tenké plátky nakrájenou cukety. Pokapeme olivovým olejem.
V troubě předehřáté na 200 stupňů pečeme asi 10 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat