čtvrtek 29. října 2015

Jablečný závin z jogurtového těsta


Miluju vůni pečených (i vařených) jablek se skořicí! Na koláči, v crumblu, v čerstvém kompotu... Takhle pro mě voní podzim!
Jablečného závinu jsem se dlouho bála. Listové těsto nejím a nepoužívám a tažený se mi zdál příliš složitý. Tenhle recept mi byl sympatický, je jednoduchý, navíc samé dobré suroviny, tak jsem mu dala šanci. Povedl se, doma sklidil úspěch a já se už štrůdlů nebojím:)

Potřebujeme:

Těsto
250g celozrnné špaldové mouky
50g rýžové mouky
150g jogurtu
špetka soli
40g másla
1 vejce + 1 vejce na potření

Náplň:
6 jablek, nastrouhaných nahrubo
hrst rozinek
1 lžička skořice

Ze všech surovin vypracujeme těsto (dobře to jde ve food processoru) a necháme ho chvíli odpočinout v lednici. Pak ho rozdělíme na 2 poloviny.
Těsto vyválíme na pláty, rozdělíme na ně jablka smíchaná s rozinkami a skořicí, zamotáme, potřeme rozšlehaným vejcem a v troubě předehřáté na 180 stupňů pečeme asi 25 minut.

2 komentáře:

  1. Prave jsme dopekli, sice jsem nemela spaldu, ale pohankovou mouku, ale povedl se bezvadne i tak. Mnam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem ráda, že vám chutnalo!:) z pohankové mouky ho taky musím zkusit, výborný nápad!

      Vymazat