úterý 29. března 2016

Čokoládový dort s mandlemi - vegan a bez lepku


Často chodím okolo cukrárny, kde mají ve výloze čokoládový dort a já závidím všem, co si ho můžou dopřát. A protože samotný čtvereček čokolády mě momentálně neuspokojí, musela jsem si vyrobit celý dort podle svých představ. Výsledek předčil moje očekávání - těsto je tak dobré, že jsem měla co dělat, abych ho nesnědla ještě za syrova! A po upečení je ještě mnohem lepší - hebké, nadýchané a báječně kakaové (a také opravdu velmi málo sladké, takže doporučuju při míchání těsto ochutnávat a případně dosladit). Čokoládový krém navrch je to jediné, co dort potřebuje. I když... příště zkusím korpus rozkrojit a promazat džemem, třeba malinovým. Dort je nejlepší sníst ještě ten den, kdy ho upečete, uchovávání v ledničce mu moc neprospívá. Ale věřím, že to určitě nebude problém!:)

Na kulatou formu o průměru 15cm potřebujeme:

Korpus
3/4 hrnku mletých mandlí (umlela jsem 100g mandlí)
3/4 hrnku pohankové mouky
1/3 hrnku raw kakaa
1 lžička kypřícího prášku
1/4 lžičky mleté vanilky
1 hrnek jablečného pyré (3 oloupaná jablka jsem rozmixovala na pyré)
1/3 hrnku kokosového oleje, rozpuštěného
1/4 hrnku kukuřičného sirupu

Krém
100g tmavé vysokoprocentní čokolády
3 lžíce mandlové smetany

V míse smícháme mleté mandle, pohankovou mouku, vanilku, kakao a kypřící prášek. Jablečné pyré rozšleháme s kokosovým olejem a kukuřičným sirupem, nalijeme k suché směsi a dobře promícháme.
Těsto uhladíme do formy vyložené pečícím papírem a v troubě předehřáté na 180 stupňů pečeme 1 hodinu a 10 minut. Pak necháme korpus úplně vychladnout.
Smetanu dáme do malého rendlíku, přivedeme k varu, pak odstavíme z ohně a vsypeme do ní čokoládu nalámanou na kousky. Dobře promícháme a krémem namažeme dort.

Žádné komentáře:

Okomentovat